måndag 1 juni 2009

Första dagen, första inlägget...

Hej alla glada!!!
Vem e jag då?! Sofia heter jag och är född året 1985 som ska satsa de närmaste åren inom bodyfitness, ska iallafall göra ett försök och hoppas att man lyckas.

Jag lever ihop med min underbara pojkvän Martin som tävlar i bodybuilding och har många år bakom sig inom träning och kost. Har precis gjort klart sin PT utbilding men för tillfällig jobbar han inom vården som mig. Vi båda jobbar med människor som har olika behov pga sitt funktionshinder. Det kan vara t ex hjälpa dem handla, laga mat elr bara sitta å lyssna medan de öppnar sitt hjärta. Vi storm trivs med våra jobb!

Vi är 3 till i familjen som består av äldsta katten Måns som e 11 år, andra katten Majsan som e lite mer än 1 år och våran amstaff hunden Spike som vi nyss har tagit över av min kollega pga tidsbrist.

Mina intrssen är självklart styrketräning och har stort intresse inom kost och träning. När jag inte tränar på gymet så jobbar jag lite granna på gymet som gym instruktör på Friskis och Svettis i Åkersberga. Gillar att ta långa promenader i alla väder och vindar, gärna med sällskap förstås. Annars går jag min med älskade Ipod i mina öron med högsta volymen. Kan inte leva utan den :-D, elr jo, men svårt att vara utan den ;-). Livet utanför gymet och jobb så försöker jag ta mig tid med vänner vilket e väldigt sällan ;-( men är uppdaterat dagligen på facebook, hahaha....hänger mkt där konstigt nog!
Älskar att mysa med min lilla familj på min lediga tid och går sällan ut numera, har tröttnat på utelivet och eftersom jag inte dricker alkohol numera så har man sakta dragit sig ifrån festandet. Det kan vara orsaken också att man inte träffar sin vänner numera och ägnar sig åt det lugna livet..... som består av myskvällar framför tv:n.
Nu ska jag sätta igång min diet som börjar idag som denna gång är keto diet. Vill bli hårdare i kroppen än vad jag är nu, finns en hel del löst lite här och där. Vill även se hur man ser ut under all underhudsfett som man har och kan sedan bygga upp sig och utveckla där det behövs under året 2010. Keto diet är en diet där man har lågt kolhydrat intag och har högt protein och fett intag, det är nästan som atkins diet men skillnaden är att i atkins får man äta alla fettarter (tmättat fett, flero- enkelomättat fett) medan i keto håller man siig bara till flero- enkelomättat fett. Det är en lång förklaring hur de olika dieterna funkar, mer info kan man googla om man har mer intresse. Tog upp den största skillnaden mellan dessa två.

Så här ser mitt upplägg i kosten: ca 1850 kcal med mängden 110g fett, 20g kolhydrater och 185g. protein.

Morgonpromenad ca 60-80min 4-6 dar i veckan

Styrketräning 5-6 dar i veckan uppdelade muskelgrupper varje gånng, t ex ett pass axlar och framsida ben, en annan dag biceps, vader och mage osv med 4 set varje övn mellan 8-12 reps. Lägger ibland in dropset ( två övningar direkt efter varann utan vila) för att trötta ut muskeln ordntligt.

Ska dieta ca 12 veckor är planerat, om jag e ej nöjd med resultaten fortsätter ett par veckor till.


Som jag sa e det min första dag på diet och det känns inget spec kroppsligt vilket e nog förväntat.

Gick upp 06:30 idag för att kunna hinna med dagens bokningar. Gick ut 07:00 till 08:00 med Spike och Martin, underbart väder med sol och inget moln på himelen :-D.

Åt frukost som bestod av ägg och makrill, mums! Packade ner grejer som jag skulle ha med till träningen och resterande dagens mat för jag skulle jobba på F&S i receptionen som värd (gör det lite då och då när det behövs). Tränade Biceps, triceps och mage i högt tempo för att få upp flåset ordentligt och det kändes riktigt bra idag, Fick bra tryck och pump i armarna. Åter kommer senare i veckan om tränings resultat. Stod i receptionen 10-11:45 och sedan iväg på möte på jobbet till 14:30. Efter det började mitt arnetspass 15-22. Åkte hem sen till mina juveler och tog de lugnt resten av kvällen. Ägnat den största delen till bloggen som ni ser :-D
Slänger iväg lite bilder nu så fortsätter jag imorgon då det finns tid och ork!

Ha de gott så länge!

Bye Bye!!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar