torsdag 4 juni 2009

Trött trött och åter igen trött!

Det går verkligen inte beskriva hur trött jag e.... Man känner verkligen av diet nu och man går lååågt på kollisarna :-(.... man märker på humöret, som person hur grinig och lätt irreterad man e, stackars Martin! Vad han kommer få stå ut med humör svängningarna och jag hoppas verkligen att han gör det! Tack att du finns hjärtat mitt! Du e BÄST *smack*... skulle inte klara av detta utan dig... :-D

Bilder e från 1 Juni då min keto diet börjar...






Nu e ni nyfikna på hur mina mått, vikt och korten nu när diet har börjat. Martin mätte mig måndags morse och vägde mig.


Så här blev resultat:
156 cm lång
Morgon Vikt: 56,9 (efter har kissat)
Låret ovan för knäet: 56 cm
Låret neran för knäet: 48 cm
Midja: 79 cm
Stuss: 94,5
Bröst/rygg: 87 cm
Vader: 34 cm
Överarm (spänd): 32 cm


Både jag och Martin var förvånad över att midje måttet var stort men enligt Martin så tycker han att det inte ser så stort....jag har väl stor rygg så det ser ut som jag har smal...hahhaa, men jag ska minska ner midjan rejält under de 12 veckors diet.

Ska köra en hel del mage hemma och lite granna på gymet men där ska jag satsa på resterade av muskelgrupperna, spec ben och axlar för där behöver jag jobba en hel del!

Kommer i princip gå ut varenda morgon ca 60-90 min promenad innan frukosten med våran lilla Spiken. Tar ca 10-15g BCAA och animal cuts tillsammans med en massa vatten. Sen e det språng marsch i alla väder och vind! :-D.

Under de första veckorna på gymet ska jag kör a lite blandat... ca 3-4 övn per muskelgrupp, 3-4 set med 8-12 reps beroende övn. Lägger även in lite dropset för att få upp trycket å utmattningen på muskeln. Inge cardio efter styrkan just nu men kommer lägga in det om någon vecka då jag har blivit stabil med diet och jag har lärt känna kroppen igen. Ska då köra lite intervall träning på löpbandet och ibland löpning i hyfsat tempo i ca 15-20min. Vill inte slita ut kroppen det förta jag gör :-(

Martin har gjort ett kost program till mig där det e näst intill inge kollisar å massa fett å proteiner. Maten jag äter är bl a paranötter, hasselnötter, skinka, räkor, avakado, avakado olja, protte drink, riskaka efter träningen m.m.
Jag e jätte nöjd med min mat men det e ett j'vla massa för jobb på maten....allt skalande räkor (tycker ej om skalade räkor i påse, smakar inte gott!! :-S) men samtidigt e det värt med att skala, kommer att vara mästare sen när jag e klar med diet...hehehehee...

Var sista dagen på kurs om att hanter besvärliga människor vilket var en bättre förläsar, han heter Henrik Mattson som var kanoners! Varmt rekomendera! Fick lära mig en hel del hur man ska själv va å hur man ska bemöta konflikter innan det blir en konflikt m.m..... fast just nu kan jag väl säga att mitt humör e lika med 0. :-S....stackars Martin säger jag bara...ska gottgöra honom någon gång :-D *PUSS*

Nä nu ska jag varva ner kvällen med min älskade familj, ska nog slå på en rulle å ta en protte drink nu.... Skönt å va ledig nu ett par dar framöver och ha en massa tid å mina pluttar, ser fram emot det!!!

Ha underbar helg på er alla!!!!

*Kram* från mig och familjen :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar