måndag 17 augusti 2009

Semestern avslutades två dagar i Örebro med våra själsfrände Mike och Sashli....
Synd att det vart så kort tid men förhoppningsvis så kommer vi ses oftare och längre. Började med att vi tog ett gympass där Spiken fick komma in till sist efter en gnällkärring tyckte att han skällde så mkt utanför gymet :-S... Eftersom jag och Martin inte hade tränat på ett par dar var vi vilda och ivriga som djur på alla maskiner och hantlar medan Mike och Sashli hade sitt pass. Efteråt softade vi hemm hos dem med mat och härlig promenad mitt i natten. Tro vi var uppe till halv tre på natten :-S

Vid 8:00 var det en skönhet som väckte mig lite försiktig med ordet frukost buffee....det bangar man inte första taget så självklart steg jag upp efter några timmars sömn med glatt humör. Vi tjejer traskade ner till stan där frukostbuffeen serverades medan killarna fick sova vidare....sömntutor...hahhaaha...
Jag och Sashli åt en rejäl frukost med yoghurt, flingor, mackor, ägg m.m, och åt till ca 10:30 (startade ca 8:30 då det var dags å gå mot Sashli jobb (hon var tvungen å jobba 11-15 :(....) Medan hon jobbade traskade jag på stan och inväntade grabbarna som tog en väldigt lååång tid på sig... ibland undrar man....HAHAHAhahah

Efter lång väntan tills kl slog 15 så traskade vi alla fem hem igen och packade ihop grejerna för att åka mot sthlm men innan tog vi en middag tillsammans ute på stan. Killarna tog kebab käk och vi tog Sushi :-D...mums vad gott! Sedan gick vi köpte lite färdkost som godis bl a som höll en vaken på vägen.

Säger det bara...bättre avslut kunde man inte få på sin semester och läääääängtar sååå mkt till SM som e i okt!! Och självklart ska vi fixa att vi kan komma till er INNAN SM :-D.... och då får tyvär spike stanna hemma i Sthlm :-/...slänger iväg bilder från Örebro besöket och oturlig nog fastnade inte jag på bild... :-(...


Då var alla stjärnskott samlade på en och samma bild :-D

Visa musklerna då grabbarna =)
De tre muske(l)törerna :-D

Det var lite kämpigt att komma igång diet igen efter ca en veckas ätande (inte för slarvigt men mkt bröd och havregryn) och hade svullnat upp lite :-S

Har vägt mig under hela veckan som har gått för att se hur vikten har ändrats då jag visste att jag har lagt på mig lite vätska med tanken all kolhydrater man har smällt i sig. Är ju annars van att INTE äta så mkt kolhydrater på dagarna så jag ville se hur min kropp och vikt reagerat och så här blev resultat..

Dietvecka 10

10/8 Måndag: 56,6 kg

Tisdag: 55,3 kg

Onsdag: 55,1 kg

Torsdag: 54,8 kg

Fredag: 54,3 kg

Lördag 54 kg efter vägningen hade ja lite äta dag då mina kusiner hade kalas under dagen.

Söndag 55,7 kg

Som ni ser så lägger ja på mig vätska lätt och där av att vikten ökar rätt snabt men går ner lika snabbt, Min kropp svara bra när jag chockar den och nu har jag dragit ner på kcal lite granna.

Innan jag åkte till landet så såg mitt mat schema så här... 1635 kcal...12g kolh...190g protein och 86 g fett och vikten låg på då 54,8 (diet vecka 8)

Nu ligger så här i maten: 1585 kcal, 9g kolh, 190g prot och 87g fett och startvikt på 56,6 DietVecka 10.

Översikt från början då diet startade 1 Juni....

1 Juni 56,9 kg matintaget 1850kcal, 16g kolh, 183g prot och 111g fett och måtten....Mage (ovan på naveln) 79cm, Stuss 94,5 cm, Bröst 87cm, vader 34 cm, armar 32cm

1 Juli 55,4 kg matintaget 1609 kcal 12gKolh, 181g prot och 83g fett och måtten....Mage 74cm, Stuss 93cm, Bröst 89cm, vader 34cm, armar 31,5cm

15 Aug 54 kg matintaget 1554 kcal, 9g kolh, 190g prot, 87g fett och måtten....Mage 72cm, stuss 91cm, Bröst 87cm, vader 34cm armar 31,5cm

Tyvär har låren inte blvit rätt mätta från början så allt vart pannkaka av det. =(.

Hoppas ni har fått en liten överblick på min diet under dessa 10 veckor och kommer fortsätta att dieta till september ut iallafall och se vad jag tycker om formen då.... har ett mål att nå 52kg :-D

Vad jag tar för kosttilskott är omega 3, only one (vitamin tabl), firce, BCAA, 7-keto och wpx meltdown och protein pulver. Jag är väldigt nöjd med det och det har svarat mig bra. Så länge min kropp svarar bra har jag ingen anledning att byta men det kommer jag att göra så kroppen inte vänjer sig :-S

Ja...det allt för idag...ska sussa kudden nu men det kommer mera senare under veckan :-D

Bye bye

1 kommentar:

  1. Min kära vän :D
    Hej mitt i natten, haha! Äh natten är ung ju...

    Vi hade otroligt kul med er också, one big happy family ;)
    Gud så mysigt och GOTT det var att ta promenaden till frukostn tillsammans med någon som är lika galen i frukost :D ..blev så mycket godare ju.
    Vilka härliga minnen från de dagar ni var här!
    Kan knappt fatta att det var första gången jag och du träffades, kändes som vi hade känt varandra länge ju :D
    Du är en underbar person Sofia! Super gullig på alla sätt!

    SM helgen kommer bli grymt kul och det är ju TOPPEN att ni kommer hit innan - ser vi verkligen fram emot!!!
    Hotellet är bokat och klart, så nu är det bara att vänta in den helgen.

    Du kämpar på för fullt med diet och träning, så var stolt över dig själv och dina prestationer - du är grym!!
    Keep it up my friend!!

    Hälsa så gott och sköt om dig!!
    Många kramar från oss!

    SvaraRadera